یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 12 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۰۷:۵۳

ایران میزبان مراسم روز جهانی دریانوردی درسال2021 شد

باشگاه خبری فراساحل: سازمان بین‎المللی دریانوردی (IMO) با میزبانی‎ایران برای برگزاری مراسم بین‎المللی روز جهانی دریانوردی در سال 2021 موافقت کرد. ایران با تایید سازمان بین‎المللی دریانوردی میزبان مراسم بین‎المللی روز جهانی دریانوردی در سال 2021 شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌تایمز مدیرکل سازمان‎های تخصصی و بین‎المللی سازمان بنادرو دریانوردی با اشاره به بیست و پنجم ژوئن به عنوان روز جهانی دریانوردی گفت: هر ساله با تصویب شورای سازمان بین‌المللی دریانوردی مراسم روز جهانی دریانوردی همزمان باIMO ، در یکی از کشورهای عضو این سازمان به‎ صورت بین‌المللی و با حضور دبیرکل سازمان بین‎‎المللی دریانوردی، مقامات کشورهای عضو و دیگر سازمان‎های بین‌المللی مرتبط برگزار می‎شود. حسین عباس‌نژاد افزود: براین اساس با توجه به اینکه کشورهای ژاپن، ترکیه، پاناما، لهستان و کلمبیا، آفریقای جنوبی برای میزبانی این مراسم در سال های 2015 الی 2020 از قبل اعلام آمادگی کرده و شورای IMO نیز برگزاری مراسم را در این کشورها تصویب کرده بود به همین منظور ایران برای برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی در سال 2021 اعلام آمادگی کرد که این شورا با تصویب این پیشنهاد، ایران را به عنوان میزبان سال 2021 مراسم روز جهانی دریانوردی انتخاب کرد.


احتمال تغییر در شیوه برگزاری همایش ارگان‎های دریایی
مدیرکل سازمانهای تخصصی و بین المللی  سازمان بنادرو دریانوردی ادامه داد: ایران برای سال 2021 به عنوان میزبان، باید مقامات عالی‌رتبه IMO و کشورهای عضو این سازمان را رسما به شرکت در این مراسم دعوت کند، بنابراین به منظور آماده‎سازی ارگان‎های دریایی برای برگزاری هرچه‎بهتر این مراسم در سطح جهانی، احتمال دارد شیوه برگزاری همایش ارگان‎های دریایی در سال جاری با تغییراتی همراه باشد. وی گفت: به همین منظور، پیشنهادی مبنی بر تشکیل یک صندوق و عضویت ارگان‎های دریایی در این صندوق ارائه شده که به تایید دبیرخانه همایش ارگان‎های دریایی نیز رسیده است. عباس‌نژاد اظهار کرد: البته برای تشکیل این صندوق به تصویب این موضوع در جلسه شورای سران و مدیران ارشد ارگان‎های دریایی نیاز است که ظرف دو هفته آینده این جلسه تشکیل و دراین باره  با حضور  ارگان های دریایی بحث و تبادل نظر خواهد شد. وی با بیان اینکه در صورت موافقت همه سران ارگان‌های دریایی کشور، صندوق همایش ارگان‎های دریایی تشکیل خواهد شد گفت: همه ارگان‎ها می‌توانند به عضویت این صندوق درآیند به طوری که با این اقدام  همایش مذکور با همکاری همه ارگان‎ها برگزار خواهد شد.


مدیر کل سازمان‎های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادرو دریانوردی درباره برگزاری همایش ارگان‎های دریایی با تشکیل این صندوق اظهار کرد: در این نوع برگزاری همایش، شرکت و یا ارگان میزبان فقط به هماهنگی امور خواهد پرداخت و هزینه برگزاری همایش بر عهده آن نخواهد بود بلکه از طریق منابع این صندوق که حاصل از حق عضویت‌های پرداخت شده است، تامین خواهد شد. وی درخصوص برگزاری بیست و چهارمین همایش ارگان‌های دریایی هم افزود: براین اساس بیست و چهارمین همایش ارگان‎های دریایی در مهرماه مصادف با مراسم روز دریانوردی  و در دو روز برگزار خواهد شد که روز اول به همایش و ارائه مقالات و سخنرانی‌ها و عصر روز دوم، به برگزاری جشن روز جهانی دریانوردی اختصاص خواهد داشت. عباس‌نژاد با تاکید بر کاربردی شدن همایش بیست و چهارم اضافه کرد: امسال سعی بر آن است تا از تعداد سخنرانان این همایش کاسته و در مقابل به جنبه علمی آن افزوده شود و موضوعات کاربردی‎تر با ماهیت ایجاد کننده هماهنگی بین ارگان‎ها برای رسیدن به اهداف عالیه نظام در نظر گرفته شود.



  کد خبر : 1411
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :